پرش لینک ها

ببینید
بکشید

چالش زندگی جمعی در طراحی مدرن فرصت ها و چالش های تاره

پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است. minimal در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.

سبک مینیمال در اتاق خواب و ویژگی‌های آن

با توجه به تعریف مینیمال اکنون به روشنی می‌توانیم مواردی هم چون ایده‌های یک دکوراسیون مینیمال، طراحی و پیاده سازی آن و در انتها تغییر سبک خانه‌های مرسوم به سبک مینیمال را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم. در ابتدا به سراغ ایده‌های مینی مالیستی در خانه می‌رویم. اتاق‌ها شامل اتاق خواب، اتاق کار، اتاق کودک و اتاق پذیرایی (نشیمن) آشپزخانه، لابی‌ها، دفاتر اداری و حتی دکوراسیون‌های تجاری مانند فروشگاه‌های پوشاک و … در لیست بررسی ایده‌های مینیمال مجله ما قرار دارند.

  • دیوارهای ساده و بدون پترن یا الگو
  • جلوگیری از بی نظمی و عدم ایجاد حس ساختگی
  • رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید تزیین می‌کنند
  • استفاده از پترن‌ها یا الگوهای محو نیز در مواردی مشاهده شده است

آشپزخانه با دکوراسیون مینیمال

بخش بعدی در اتاق خواب مینیمال پنجره‌ها، پرده اتاق خواب و نور آن است. واضح است که در میان چشمه‌های نور، نور طبیعی در روز اولویت اصلی ما در ایده پردازی و طراحی است و پس از آن برای شب هنگام نیز نورهای فلت یا مسطح که غیر مستقیم و با بلاکرها به اتاق تابیده می‌شوند مد نظر ما هستند. بلاکر نوعی محافظ و فیلتر نور است که با تنظیم سطح تابشی نور لامپ‌ها باعث می‌شود یک نور ملایم و لطیف به فضای اتاق تابیده شود و روشنایی یکدست و یکنواختی را به ارمغان می‌آورد.لوستر برای اتاق خواب مینیمال پیشنهاد جالبی نیست، به همین دلیل استفاده از نورهای نقطه‌ای مانند هالوژن‌ها و همین طور چراغ‌های تزیینی خاص گزینه ایده آل یک اتاق خواب با دکوراسیون مینیمال است.
در مورد پنجره‌ها نیز باید بگوییم که اگر پنجره یا نورگیر اتاق شما بزرگ و عریض است، خود به خود امتیاز این مورد را به حساب اتاقتان واریز کرده‌اید و اگر چنین نیست باید با تغییر فریم و یا کمی سخت‌تر از آن یعنی تغییر در دیوار مذکور اندازه این بخش را افزایش دهید. پرده‌ها را تا حد امکان از نوع ساده انتخاب کنید، حتی تورهای سفید و نازکی که هنگام وزش نسیم با اهتزاز در می‌آیند نیز بسیار مناسب هستند. با این ویژگی‌ها از دیوارها می‌گذریم.

پیام بگذارید